Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти 1-4 класів
ПРИЙНЯТО
на засіданні педагогічної ради Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 46 Херсонської міської ради (Протокол № 1 від «_28_»___08____ 2020 р.) |
Критерії оцінювання навчальних
досягнень здобувачів освіти 1-4 класів
Відповідно до Державного стандарту початкової освіти, критеріїв навчальних досягнень учнів початкової школи, затверджені наказом МОН України від 21 серпня 2013 року №1222 (із змінами) та наказом МОН України № 1146 від 16.09.2020 року
Особисті досягнення учнів характеризуються за такими параметрами:
- Високий рівень (має значні успіхи);
- Достатній рівень (демонструє помітний прогрес);
- Середній рівень (досягає результату з допомогою дорослих);
- Початковий рівень (потребує уваги і допомоги).
Для учнів перших класів застосовується формувальне оцінювання.
Для учнів третіх та четвертих класів застосовується формувальне та підсумкове (тематичне семестрове та річне оцінювання).
Критерії оцінювання визначаються вчителем (із поступовим залученням до цього процесу учнів) відповідно до кожного виду роботи та виду діяльності учнів з орієнтуванням на вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів початкової школи визначених Державним стандартом початкової освіти
Формувальне оцінювання здійснюється шляхом:
- Педагогічного спостереження учителя за навчальною та іншими видами діяльності учнів;
- Аналізу портфоліо учнівських робіт, попередніх навчальних досягнень учнів, результат їхніх діагностичних робіт;
- Самооцінювання та взаємооцінювання результатів діяльності учнів;
- Оцінювання особистісного розвитку та соціалізації учнів їхніми батьками;
- Застосування прийомів отримання зворотного зв’язку щодо сприйняття та розуміння учнями навчального матеріалу
Підсумкове тематичне оцінювання здійснюється шляхом:
діагностичних робіт у формі тестових завдань, цифровій формі (зокрема тестування в електронному форматі), комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо.
Оцінювання учнів 3-4 класів з предметів:
«Українська мова та читання»
Тематичне оцінювання може бути усним чи письмовим у формі тестових завдань, цифровій формі (зокрема тестування в електронному форматі), комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо.
Загальні результати здобувача освіти:
- Взаємодіє з іншими особами усно, сприймає і використовує інформацію для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях;
- Сприймає, аналізує, інтерпретує, критично оцінює інформацію в текстах різних видів, медіатекстах та використовує її для збагачення свого досвіду;
- Висловлює думки, почуття та ставлення, взаємодіє з іншими особами письмово та в режимі реального часу, дотримується норм літературної мови;
- Досліджує індивідуальне мовлення для власної мовної творчості, спостерігає за мовними явищами, аналізує їх.
Комплексні тести проводяться 4 рази на рік: на 6-7 тижнях навчання, на 14-15 тижнях навчання, на 25-26 тижнях навчання, на 33-34 тижнях навчання.
«Іноземна мова»
Для оцінювання сприймання мови необхідно звертати увагу на такі уміння учнів:
- Розпізнавати імена та описи людей;
- Розпізнавати імена і назви, перевіряти правопис слів;
- Розпізнавати окремі слова, імена і розпізнавати детальну інформацію у прослуханому тексті;
- Сприймати конкретну детальну інформацію у текстах широкої тематики;
- Розпізнавати кольори, назви об’єктів та іншу конкретну інформацію.
Для оцінювання читання та письма необхідно звертати увагу на такі уміння учнів:
- Співвідносити слова з їх значеннями;
- Знати і використовувати функціональні фрази;
- Читати і розуміти детальну інформацію і загальний зміст тексту;
- Читати з розумінням фактичну інформацію, знати лексичні і граматичні конструкції;
- Розпізнавати окремі слова і вирази за схожим змістом;
- Писати коротку повідомлення та передавати зміст у письмовій формі.
Для оцінювання усного мовлення необхідно звертати увагу на такі уміння учнів:
- Описувати картинки короткими фразами і реченнями;
- Описувати події та об’єкти з опорою на картинку.
«Математика»
Діагностичні роботи з математики проводяться наприкінці вивчення кожної теми. Завдання спрямовані на перевірку володіння учнями: математичною грамотністю; уміння здійснювати системну математичну діяльність; уміння застосовувати математику у конкретних життєвих ситуаціях. Виконання конкретних математичних дій: обчислення усно чи письмово, розв’язання простих рівнянь, формулювання логічних висновків з математичних припущень, виконання простих математичних операцій у символьній формі, складання маршрутів реальних чи віртуальних подорожей, зчитування математичної інформації з таблиць, діаграм, графіків, схем, аналіз даних тощо).
«Я досліджую світ»
Комплексні діагностичні роботи проводяться наприкінці кожної теми, враховується сформованість елементарних умінь та навичок до спостереження, опису, дослідження, експерименту. Завдання пов’язані з результатами з усіх освітніх галузей що охоплює цей курс.
«Фізична культура»
Характеристика результатів навчання з предмета подається в узагальненому вигляді за кожною групою загальних умінь, визначених Державним стандартом початкової освіти.