УЧИТЕЛЯМ

Тенденції розвитку громадської свідомості в останні роки свідчать про те, що центром системи освіти стає особистість, її здібності й особливості.

Пріоритетними напрямами трансформації сучасної освіти є не знання самі по собі, а саморозвиток особистості, яка має творчі здібності, самостійно та вільно мислить, а також здатна використовувати свої знання та досвід у реальних життєвих ситуаціях.

Практичні проблеми, що постали перед сучасною педагогічною наукою, торкаються переорієнтації освіти на інтереси безперервного процесу самовдосконалення особистості, впровадження моделі компетентнісно зорієнтованого навчання, що створює умови для здобуття високоякісної освіти.

Тому підвищення рівня професійної майстерності вчителя є одним з пріоритетних завдань на усіх етапах розвитку школи. Сучасній школі потрібен такий учитель,який зможе оновлювати та удосконалювати зміст своєї педагогічної майстерності для того, щоб навчити учнів оперативно приймати правильні рішення у нестандартних ситуаціях, уміти аналізувати і контролювати власну діяльність; учитель, який володіє новою педагогічною етикою, етикою взаєморозуміння, взаємоповаги, творчого співробітництва.

Перед учителем постає важливе завдання підготувати дітей до дорослого життя так, щоб вони не втратили моральні орієнтири, знайшли сенс життя, змогли найефективніше та найповніше реалізувати свої здібності і переконання.

Сьогодні соціуму потрібні учні і випускники готові змінюватися і пристосовуватися до нових потреб життя, оперувати й управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатися упродовж життя.  Тому одним із основних завдань сучасного вчителя є побудова навчання як цілісного творчого процесу. Основною формою такого навчання є урок як цілісний творчий процес.

Вчителю важливо так організувати навчально-виховний процес, щоб учні самі відкривали для себе нове (правило, закономірність, властивості, тощо), доводячи висунуті гіпотези, активно спілкуючись між собою та вчителем. Тому основне завдання освіти сьогодення – не лише озброїти випускника школи необхідними знаннями, а сформувати в нього  вміння і бажання вчитися все життя, здатність до саморозвитку, самовдосконалення на основі рефлексивної самоорганізації.

На реалізацію цих завдань спрямована дослідно-експериментальна робота Всеукраїнського рівня з теми: «Дидактико-методична система розвитку дитячої творчості у межах навчально-виховного процесу дошкільного та загальноосвітнього навчального закладу», яку педагогічний колектив Херсонської загальноосвітньої школи I-III ступенів №46 Херсонської міської ради здійснює з 2012  року (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 843 від 27.07.2012 року «Про проведення дослідно-експериментальної роботи зі створення  дидактико-методичної системи розвитку дитячої творчості у межах навчально-виховного процесу дошкільного та загальноосвітнього навчального закладу»).