ВИХОВНА РОБОТА

“Справжня суть виховної роботи…
полягає зовсім не у розмовах з дитиною,
не у безпосередньому впливі на дитину,
а … в організації життя дитини”

А.С. Макаренко

Виховання – багатогранний і складний процес, значення якого неможливо переоцінити. Він передбачає формування у дитини єдиної системи цінностей і соціальних компетенцій. А це і ставлення до себе і своїх батьків, відношення до природи, суспільства, своєї країни. Метою виховної роботи школи є виховання громадянина України – носія ціннойстей та загальнолюдський надбань.

Виховна проблема школи:

«Виховання гармонійно розвиненої, високоосвіченої, національно свідомої людини здатної до саморозвитку і самовдосконалення»

Виховання учнів у школі здійснюється в контексті національної і загальнолюдської культури, охоплює весь навчально-виховний процес та спрямоване на формування і розвиток свідомої особистості з громадською позицією, готовою до конкретного вибору свого місця в житті, здатного змінити на краще своє життя і життя своєї країни.

Завдання діяльності:

• Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.
• Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.
• Розвивати дитяче самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.
• Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проектів соціального та благодійного напрямків.
• Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.
• Впроваджувати оптимальні методів, форм, засобів, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху;
• формування внутрішньої професійної та особистісної мобільності педагога та учня;
• розвиток інноваційного мислення учителя як умови його професійної компетентності;
• забезпечення мобільності учителя та учня шляхом формування інформаційних та комунікаційних компетенцій;
• консолідацію зусиль всіх учасників виховного процесу, координацію зусиль взаємодії співробітництва навчального закладу, класного керівника з усіма виховними інститутами суспільства;
• виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження й зміцнення їхнього фізичного та психічного здоров’я;
• формування особистості – патріота України, який усвідомлює свою належність до сучасної європейської цивілізації, підготовлений до життя і чітко орієнтується в сучасних реаліях;
• виховання особистості демократичного світогляду й культури, яка не порушує прав і свобод людини, з повагою ставиться до традицій, культури народів світу;
• створення й розвиток цінностей громадського суспільства, запобігання негативних проявів серед учнівської молоді, дитячої бездоглядності, безпритульності та підліткової злочинності;
• створення сприятливих умов для повноцінного морально-психологічного, соціального і духовного розвитку сім’ї, гармонізації взаємовідносин поколінь;
• формування в учнів національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, свого народу;
• забезпечення умов для самоорганізації та самореалізаціі особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;
• формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою;
• забезпечення високої художньо-естетичної освіченості і вихованості особистості.